Hogyan tud az én cégem reagálni a fenti problémákra, hogyan csökkenthető a kibocsátás?
 |
Készítsünk stratégiát
- A fenntarthatósági stratégia részét képező karbonstartégiának válaszolnia kell a szektort érintő, vagy az értékláncban megfogalmazódott elvárásokra, valamint összhangban kell lennie az elfogadott globális stratégiákkal (ld. fent).
|
Mérjünk, számszerüsítsük "karbonteljesít-ményünket"
- A környezetvédelem témakörével kapcsolatosan számok és tények helyett gyakran találkozunk előítéletekkel és emocionális üzenetekkel. Ezzel szemben a denkstatt számszerűsíthető szolgáltatásokat kínál a Carbon Footprint számítás által, amellyel a termék előállítási folyamatok, vagy szolgáltatások környezeti hatásai mérhetővé és tervezetővé válnak.
- A számszerű eredmények alapján megállapíthatóak azok a pontok, ahol beavatkozva a legnagyobb eredmény érhető el, vagyis a leghatékonyabbak lehetnek az intézkedéseink (ezek az ún. hotspotok).
|
 |
 |
Tervezzünk, alakítsunk ki konkrét programot
- A fenti hot-spotokra, fókuszterületekre koncentrálva jelöljünk ki rövid- és hosszú távú célokat, amelyek szintén számszerűvé és könnyen átláthatóvá teszik a stratégia megvalósításának ellenőrzését.
|
Vezessük be az intézkedéseket
- A célok elérése érdekében megvalósított intézkedések különböző szinteken vezethető be:
- Saját tevékenység (energia megtakarítások, anyag felhasználás optimalizálása)
- Együttműködés a beszállítói lánccal
|
 |
 |
Monitorozzunk
- A teljesítmény időbeli mérésével követhető a megvalósítani kívánt célok teljesülése, kijelölhetőek azok a területek, amelyek további támogatást igényelnek. A mérések eredményeit partnereinkkel is megosztva a közös cél a fókuszban maradhat.
|
Kommunikáljunk
- Céljaink, és a hozzájuk kapcsolódó mérőszámok, az elért eredmények és a kihívást jelentő feladatok kommunikálása az átláthatóság és a hatékony partnerkapcsolatok kialakítása, ápolása miatt is fontos.
- A belső kommunikáció - cégen belüli szereplőkkel, kijelölve és folyamatosan felülvizsgálva a felelősöket, feladatokat és folyamatosan, interaktívan megvitatva a célokhoz vezető utat.
- A külső kommunikáció - az értékláncban szereplő partnerek és érdekelt felek tájékoztatása során a „közös cél” megerősítése, együttműködés hatékonyabbá tétele.
|
 |
Amennyiben egy cég csökkenteni szeretné ÜHG emisszióját, első körben egy karbonlábnyom számítás elkészítése ajánlott, ami viszonyítási alapot képez egyrészt a későbbi csökkentési stratégiához, másrészt más, hasonló cégekhez/termékekhez képest. A bázisként meghatározott Carbon Footprint alapján kijelölhetőek a potenciális csökkentési pontok (hot-spots), Az eredmények alapján egy megvalósítható csökkentési stratégia kialakításával és bevezetésével a cég az ÜHG kibocsátás csökkentése mellett sok esetben költségmegtakarítást is elérhet, mivel sok esetben az ÜHG csökkentés energetikai fejlesztésekkel és optimalizálással összhangban valósul meg.